Projekt Moda na Mazowsze realizowany jest z kilku powodów. Jednym z ważniejszych jest promocja regionu wśród mieszkańców, ale również gości, drugim- potrzeba edukacji na temat historii, tradycji Mazowsza oraz jego bogactwa kulturowego.
Pomysł realizowany jest przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną i koordynowany przez dyrektor placówki – Annę Somorowską.
Choć jego premiera miała miejsce niedawno bo jesienią 2014 roku- Moda na Mazowsze szybko została doceniona jako projekt genialny w swojej prostocie.
Region mazowiecki jest miejscem, w którym wręcz roi się od ludzi z pasją, którzy na własną rękę, z potrzeby serca odtwarzają część lokalnego dziedzictwa. Dzięki temu przeciętny warszawiak jak i gość spoza Mazowsza, czy z zagranicy, może poznać bogactwo regionu: kuchnię, rzemiosło, legendy i folklor przejawiający się w wielu dziedzinach.
Moda na Mazowsze to połączenie tradycji z nowoczesnością i propozycja nie do odrzucenia, zapewniająca poznanie tej części kraju z nieznanej dotąd strony.
W ramach projektu MROT oferuje aż 16 tak zwanych produktów sieciowych- pakietów turystycznych, które umożliwiają odkrywanie Mazowsza. Wśród nich m.in.:
Szlak folkloru i smaków Mazowsza, w ramach którego realizowana jest Mazowiecka Micha Szlachecka- jest to trzydniowa oferta umożliwiająca między innymi: posmakowanie mazowieckich potraw regionalnych w tradycyjnej scenerii, jakiej gościnnie użycza Dwór Mościbrody (na terenie Dworu możliwość skorzystania z bilardu, masażu, jazdy konnej, wypożyczalni sprzętu wodnego i rowerów oraz szachów); poranny nordic walking; zwiedzanie gorzelni w Krzesku; kolejną degustację regionalnych smakołyków – tym razem w okolicach Siedlec; wizytę w sklepie ze zdrową żywnością połączoną z wykładem na temat zdrowego żywienia; biesiadę rycersko-szlachecką w strojach z epoki w Skibniewie; warsztaty kulinarne „Szlacheckie rogaliki” połączone z ich degustacją; na koniec zwiedzanie zabytków Węgrowa.
Organizatorzy pamiętali również o najmłodszych:
–Mazowsze staje się coraz bardziej przyjazne dla rodzin z dziećmi. Świadectwem tego jest nowa lalka- maskotka o wdzięcznej nazwie Polanka, która zaprasza na intrygującą wyprawę mazowieckimi ścieżkami oraz obiecuje wielką mazowiecką przygodę– mówi Anna Somorowska.
Moda na Mazowsze to niezapomniana przygoda, połączenie zabawy z formą edukacji i nowy sposób na spędzanie wolnego czasu, z którego nie sposób nie skorzystać!
Poznaj Annę Somorowską:
Anna Somorowska profil linkedin
Anna Somorowska profil twitter
Zobacz również:
Przedsiębiorczość i Edukacja dla Przyszłości – www.ee4f.pl/zapraszamy
Stowarzyszenie Interim Managers – V Konferencja SIM 2013 – stowarzyszenieim.org/sylwetki-prelegentow–v-konferencja-sim-2013
Konferencja dla HR – konferencja.abc.com.pl/rozwiazaniahr/edycja2013/prelegenci,s.html
Przedsiębiorczość i Edukacja dla Przyszłości – www.alphainstitute.pl/wydarzenia/spotkanie_w_sejmie.pdf
Mazowsze stawia na slow! – www.slowlifepolska.pl/nr/w_numerze/mazowsze_stawia_na_slow.html
Gdynia docenia LOTOS – www.lotos.pl/322/p,174,n,3258/grupa…/gdynia_docenia_lotos