maska treningowa do cwiczen training mask (3)

W czasie biegania zależy nam aby pokonać zamierzony dystans  w dobrym tempie i komforcie. Żeby tak było, potrzebne są oczywiście regularne treningi i praca nad wydolnością organizmu.

Wydolność możemy podzielić na  tlenową – czyli aerobową oraz beztlenową, gdzie mamy do czynienia z krótkotrwałym obciążeniem o dużej intensywności. Istnieje kilka sposobów aby  poprawić wartości tych dwóch jednostek.

Są to m.in.:

  • Ćwiczenia mięśni przepony – w trakcie biegu lepiej jest „oddychać brzuchem”, a nie klatką piersiową. Tlen trafia wtedy w większej ilości do krwioobiegu  oraz poprawia się praca układu oddechowego.
  • Urozmaicenie treningu – można biegać naprzemiennie – najpierw robiąc długie wybiegania, a później szybkie interwały.  Warto dodać do planu treningowego pływanie, podczas którego będziemy głęboko oddychać.
  • Picie soku z buraka – azotany zawarte w tych warzywach wpływają na rozszerzanie naczyń krwionośnych, żelazo w połączeniu z witamina C, kwas foliowy i witaminy z grupy B dodają energii i zwiększają wydolność.
  • Picie kawy i herbaty – zawarta w nich kofeina pobudza organizm do aktywności fizycznej i umysłowej, zwiększa również efektywność pracy mięśni.
  • Spożywanie zdrowych tłuszczy – dodają one energii, podnoszą temperaturę ciała i korzystnie działają na układ krwionośny. Warto włączyć do diety oliwę z oliwek, awokado, siemię lniane czy olej kokosowy.
  • Zdrowy tryb życia –  systematyczne treningi, zdrowa dieta, rezygnacja z używek, odpowiednio długi sen – wszystko to ma wpływ na naszą ogólna kondycję i wydolność.
  • Specjalistyczne treningi – bardzo polecane są ćwiczenia w specjalnych maskach treningowych, które odwzorowują warunki, w jakich sportowiec ma ograniczoną ilość tlenu.  Dzięki temu organizm uruchamia własny mechanizm adaptacyjny, który stymuluje układ krwionośny do radzenia sobie z tego typu ograniczeniami. Trening w masce nie tylko zwiększa wydolność, pojemność płuc, ale wpływa również korzystnie na koncentrację i przyspiesza spalanie kalorii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here